به نقل از عطارنیوز، عبور قطار تهران مشهد از مسیر تقاطع زیرگذر راه آهن منطقه خط کاشمر نیشابور نه تنها نان و آبی برای برای مردم این منطقه نداشت بلکه در حال بریدن همین روزی اندک کسبه آن منطقه است.

یکی از مغازه‌داران و کسبه با سابقه محل در این خصوص می گوید: حداقل۵۰۰ نفر در این خیابان کاسب هستند مگر شعار دولت ایجاد شغل نیست؟ با این طرح که به جمعیت بیکاران افزوده می‌شود. چرا برای برای بالای شهر بودجه هست اما برای مناطق محروم شهر بودجه ندارند؟

یکی از بانوان ساکن محل نیز می‌افزاید: زیر گذر عابر پیاده در این محل امنیت  ندارد چند مدرسه دخترانه  در این محل وجود دارد و فکر نمی‌کنم دانش‌آموزان جرات کنند از این زیرگذر عبور و مرور کنند  چراکه ارازل اوباش این منطقه کمین می‌کنند و جان ناموس مردم در خطر است.

چندی پیش با حضور مدیر کل خط و سازه های فنی راه آهن، هاجر چنارانی نماینده نیشابور و فیروزه و مدیر کل راه آهن خراسان رضوی و اعضای شورای اسلامی شهر نیشابور توافقاتی از قبیل ایجاد مسیر رفت و برگشت ماشین رو حاصل شد که حتی در پایان این بازدید صورت جلسه ای تنظیم و به امضای همه حاضران رسید.

متاسفانه در حق راه آهن نیشابور جفای زیادی از قبیل حذف قطار نیشابور تهران، عدم ایجاد بندر خشک ریلی با وجود حجم عظیم صادرات از نیشابور شده است که با گرفتن حق کسبه مردم منطقه خط کاشمر نیشابور این اجحاف حق تکمیل می شود.

بندهایی از این مصوبه عبارتند از:

-استفاده از باکس های نصب شده در تقاطع زیرگذر خط کاشمر به عنوان مسیر یک طرفه رفت

-تحصیل حریم ساختمانهای مجاور تقاطع خط کاشمر برای تخریب توسط شهرداری و دسترسی برای اجرای دوربرگردان و مسیر برگشت به خیابان شاکری اقدام گردد

در حالی که اغلب مسئولین نیشابور مصمم به احقاق حقوق مردم این منطقه بودند متأسفانه شورای ترافیک شهرستان این مصوبه را تأیید نکرد.

جلسه شورای ترافیک شهرستان با حضور هاجر چنارانی، حمید گرمابی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شیبانی فرماندار نیشابور و سایر اعضای این شورا برگزار شد که با برخی حواشی همراه بود.

چنارانی در این جلسه با انتقاد از عملکرد منفی در پروژه های شهری گفت: چرا باید بدون برنامه ریزی اقدام به کاری کنیم که پشیمانی به همراه داشته باشد؟ چرا در حالی که می شود با کمی عریض کردن و تخریب سه منزل مسکونی رضایت مردم و کسبه منطقه خط کاشمر را بدست آورد این کار انجام نشد؟

وی ادامه داد: باید زیرگذر تقاطع خط آهن کاشمر به صورت دو طرفه و ماشین رو شود، اگر خدمتی به مردم نمی کنیم حداقل به آنها زیانی نرسانیم.

گرمابی دیگر نماینده نیشابور در حمایت از نظر کارشناسی گفت: به نظر بنده باید به حرف کارشناسان عمل کرد و اگر به صلاح نمی دانند که این تقاطع ماشین رو شود این کار انجام نگیرد.

در ادامه و با مخالفت های دیگر اعضای شورای ترافیک این طرح رد شد تا تنها امید مردم این منطقه مجددا خاموش شود.

حال باید دید مسئولین چگونه پاسخ مردم این منطقه را خواهند داد در حالی که شاید راه های بهتری هم برای جلب رضایت مردم این منطقه وجود داشت.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

آخرین اخبار
سیاسی
حوادث