کد خبر : 286
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴

رئیس دادگستری نیشابور مطرح کرد:

از لغو جلسات تودیع‌ومعارفه تا حمایت مدیران کارآمد

از لغو جلسات تودیع‌ومعارفه تا حمایت مدیران کارآمد
رئیس دادگستری نیشابور در جلسه شورای اداری این شهرستان در خصوص لغو جلسات تودیع و معارفه پرشور و همچنین حمایت از مدیران کارآمد و توانمند سخن گفت.

به گزارش «عطارنیوز»؛ سیدمحمد حسینی که به تازگی این مسئولیت را در این شهرستان عهده‌دار شده در جلسه شورای ادارای نیشابور گفت: وقتی یک فرد به عنوان مسئول معرفی می‌شود، متعارف است که برای تبریک مسئولیت جدید، مدیران ادارات مختلف به دیدار وی می‌روند اما من معتقدم این موضوع جز تکلف، زحمت و هزینه، عایدی دیگری برای مسئول جدید و همچنین مدیرانی که به دیدار وی می‌روند، ندارد، بنابراین باید آسیب‌های تودیع و معارفه‌های بسیار پرشور را کاهش دهیم و به یاد داشته باشیم با شرکت در این قبیل برنامه‌ها، خدمت‌رسانی به جامعه هدف متوقف نشود چرا که گاهی برای اجرای برنامه تودیع و معارفه، یک روز کاری یک اداره تعطیل می‌شود.

وی در ادامه از کارگاهی ماندن برخی پروژه‌های شهری نیشابور گلایه کرد و افزود: کارگاهی ماندن برخی معابر و نقاط و ‌اماکن شهر، آزاردهنده است مثلاً پروژه‌ای به نام پیاده راه‌سازی مقابل دبیرستان ‌فرزانگان چقدر باید به طول بیانجامد؟ بنابراین دستگاه‌های اجرایی بایستی با سرعت عمل بیشتری این پروژه‌ها را به اتمام برسانند.

رئیس دادگستری نیشابور بر لزوم توجه به وعده‌هایی که در جریان کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌ها توسط مسئولان مطرح می‌شود، تاکید کرد و بیان داشت: همه ما نماینده نهاد حکومتی هستیم، بنابراین اگر جایی وعده‌ای داده می‌شود از آن غافل نشویم چرا که عدم تحقق این وعده‌ها و بدعهدی‌ها به نام حاکمیت تمام خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه گاهی اوقات گزارشاتی می‌رسد که آب و برق یک آموزشگاه یا یک مدرسه به دلیل عدم پرداخت بدهی قطع شده است، گفت: همه ما با چالش‌های مدیریتی آشنا هستیم مبادا عدم پرداخت بها به واسطه کمبودهای شدید اعتباری، به دانش‌آموزان لطمه وارد کند و به قول معروف، چوبش را دانش آموز بخورد، بنابراین باید مدیران محترم شبکه خدمات زیربنایی، نگاه جامعی داشته باشند تا برای شهرستان حواشی ایجاد نشود.

وی گفت: اصولاً با روی کارآمدن دولت‌ جدید انتظار است بنا به شرایط، تغییر مدیریتی در ادارات شهرستان صورت بگیرد که در این خصوص باید در هر بخش توانمندی و شایستگی نفر بعدی حتما محرز شود، ممکن است گاهی نفر جدید، توانمندی فرد قبلی را نداشته باشد که دراین صورت اگر دست به تغییر و تعویض بزنیم این‌ بزرگترین‌جفا در حق مردم است.

رئیس دادگستری نیشابور بیان داشت: یکی از کارهای مدیران کادرسازی و‌ شایسته‌پروری است یک مدیر خوب از همان ابتدای کار باید به دنبال پرورش افراد مستعد و توانمند در سازمان تحت ماموریتش باشد و تجارب خود را به این افراد منتقل کند، متاسفانه گاهی به واسطه اینکه مدیران در زیرمجموعه خود کادرسازی انجام نداده‌اند، شاهد و اردات مدیر از شهرستان‌های دیگر هستیم بنابراین باید از مدیران دغدغه‌مند و‌ توانمند حمایت کرد.

حسینی گفت: متاسفانه گاهی یک مدیر به خاطر قوی بودن، سالم کار کردن، باج ندادن، آسیب دیده و به اصطلاح چوب خورده، بنابراین همه باید مدیران توانمند، خلاق، سالم و قوی را حمایت کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.