کد خبر : 585
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲

شهردار عشق‌آباد خبر داد:

تصویب طرح سایت مسکن ملی شهر عشق‌آباد

تصویب طرح سایت مسکن ملی شهر عشق‌آباد
شهردار عشق‌آباد گفت: پس از پیگیری‌های فراوان طرح سایت مسکن ملی در این شهر به تصویب رسید.

محمدرضا فرزین در گفتگو با عطارنیوز یکی از اقدامات ارزشمند دولت برای ساخت مسکن ارزان و مناسب برای شهروندان را اجرای طرح نهضت ملی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع مسکن ملی، از ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ به صورت ویژه در دستور کار اینجانب و شورای اسلامی شهر عشق‌آباد قرار گرفت تا گام بلندی در مسیر توسعه این شهر با اجرای طرح نهضت ملی در خطه طلای سفید برداشته باشیم.

شهردار عشق‌آباد افزود: به دلایل مختلف اجرای طرح ملی مسکن در شهر عشق‌آباد که از حدود دو سال قبل کلید خورده بود با چالش‌های مختلف و متعددی مواجه شده بود اما با توجه به اهمیت اجرای این طرح، مدیریت شهری پیگیری‌های مستمر و متعددی را در استان و کشور برای تحقق این مهم در طول یک سال گذشته انجام داد و در سایه الطاف الهی موضوع را به نتیجه رساند.

فرزین ضمن تقدیر از همراهی مسئولان استانی و شهرستانی برای انجام این طرح، ادامه داد: طرح ملی مسکن در فاز اول با مساحت ۱۰۵ هکتار به تصویب رسیده است که با محوریت معماری ایرانی اسلامی ساخته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این شهرک پایلوت کشوری است و به‌ صورت ویلایی یک طبقه، داری حیاط‌های بزرگ با قطعات ۵۰۰ تا ۶۰۰متری برای مسکن ملی و قطعات ۲۰۰ متری برای جوانی جمعیت طراحی شده است که در ۱۲ مهر ۱۴۰۳ به تصویب کارگروه امور زیربنایی استان رسیده و به محدوده موجود ۱۴۳ هکتاری شهر عشق‌آباد افزوده شد و عملا در فاز اول محدوه شهر عشق‌آباد به ۲۴۸ هکتار رسید.

شهردار عشق‌آباد گفت: آماده‌سازی آن را نیز موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج انجام خواهد داد که ان شاالله از هفته آینده عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

فرزین خاطرنشان کرد: فاز دوم شهرک نیز حدود ۹۰ هکتار است که فعلا فریز شده و در مراحل انجام آزمایش‌های خاک مورد تاکید جهاد کشاورزی است که در صورت بلامانع بودن به محدوده اضافه شده و شهرک ۲۰۰۰ واحدی شکل خواهد گرفت.

وی طرح نهضت ملی مسکن را فرصت خوبی برای خانه‌دار شدن شهروندان و جوانان دانست و خاطرنشان کرد: اراضی الحاق شده به محدوده شهر عشق‌آباد برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در ۱۲ کیلومتری جنوب نیشابور و در شمال شرقی شهر عشق‌آباد است که قطعاً با اجرایی شدن آن شاهد جلوگیری از مهاجرت شهروندان و توسعه همه جانبه شهر و جذب سرریز جمعیتی نیشابور و سرمایه گذاران خواهیم بود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.