کد خبر : 411
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱

نماینده مردم نیشابور بزرگ در مجلس؛

در نیشابور، مدیران مطالبه‌گر و پیگیر نیستند

در نیشابور، مدیران مطالبه‌گر و پیگیر نیستند
نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه گفت: یکی از مشکلات نیشابور انتصابات مدیرانی است که مطالبه‌گر و پیگیر نیستند.


به گزارش «عطارنیوز»؛ سید یحیی سلیمانی نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با بیان اینکه قائل به استفاده از نیروهای بومی، منتهی کارآمد هستم، گفت: نیروی غیربومی اگر منصوب شود و عملاً کاری برای توسعه شهرستان انجام ندهد، بی‌فایده است لذا شایسته سالاری و کارآمدی شرط اصلی است نه خط و خطوط سیاسی.

منافع نیشابور را فدای مسائل سیاسی نمی‌کنیم

نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتصابات در این شهرستان بیان داشت: انتصاب فرماندار وظیفه دولت است اگر در این خصوص نظر مشورتی ما لازم باشد باید فردی انتخاب شود که همسو با دولت باشد اما منافع نیشابور را فدای مسائل سیاسی نمی‌کنیم و کارآمدی برای ما شرط است.
سلیمانی ادامه داد: ما هنوز مصداقی وارد موضوع انتصابات نشده‌ایم اما به ‌عنوان نماینده مردم مطالبات صنفی افراد را پیگیر و منتقل خواهیم کرد برای مسایل شهرستان قطعاً با ا‌قای رستمی همراهیم.

ظرفیت دانشگاه پیام نور به قبل بر می‌گردد

این نمایند مجلس در خصوص برداشت از منابع طبیعی و معادن در نیشابور بزرگ گفت: در نیشابور معادن بسیاری وجود دارد که سهم ۱۵ درصدی که معدن باید به دولت پرداخت کند و همچنین سهمی که باید در شهرستان هزینه شود، مغفول مانده و این مهم انجام شود. برداشت از معادن باید پیوست اجتماعی، فنی و زیست محیطی نیز باید داشته باشد و معتقدم صدور پروانه‌های بهره‌برداری از معادن یکسری اشکالات دارد که این قانون باید اصلاح شود.
سلیمانی با اشاره به کاهش رشته‌های دانشگاه پیام نور نیشابور به یک چهارم گفت: طی پیگیری‌های صورت گرفته ظرفیت دانشگاه پیام نور اصلاح خواهد شد و این ظرفیت به قبل برمی‌گردد.

وی چهار اولویت مهم در نیشابور بزرگ را بحث بهداشت و درمان، بهسازی راه‌ها، گردشگری و آب و کشاورزی عنوان کرد و گفت: زیرساخت‌های درمانی در نیشابور بشدت ضعیف است به لحاظ بیمارستانی از متوسط کشور خیلی پایین‌تر هستیم. دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان تیپ ۳ هست که باید در خصوص ایجاد رشته‌های جدید در این دانشگاه پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

این نماینده مجلس بیان داشت: در بحث ارتقای راه‌ها به جد پیگیریم که راه نیشابور به کاشمر، نیشابور به تربت حیدریه، فیروزه به سرولایت، سلطان‌آباد به سرولایت به راه‌های شهری ارتقا پیدا کند.سلیمانی اظهار داشت: در خصوص طرح مسکن ملی، برای ۳۵۰۰ متقاضی، زمین تامین نشده است و جهت رفع مشکل الحاق زمین‌های اطراف جاده باغرود در طرح مسکن ملی، پیگیری‌های مستمری انجام شده است که البته با توجه به مسائل فنی مطرح شده، نه می‌توان امیدوار بود و نه ناامید.

قرار نیست استان جدیدی به جمع استان‌های کشور اضافه شود
نماینده نیشابور بزرگ در مجلس شورای اسلامی در خصوص تقسیمات کشوری گفت: سیاست دولت به سمت کوچک شدن و کاهش هزینه‌های مالی است لذا تاسیس استان جدید بار مالی بسیاری را بر دولت تحمیل خواهد کرد. قرار نیست استان جدیدی به جمع استان‌های کشور اضافه شود چرا که این موضوع برای دولت اولویت نیست.

سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر اعتبارهای دولت بر مبنای محرومیت‌ها و ضعف زیرساخت‌ها توزیع شود نیاز به تاسیس استان جدید نیست.

وی با اشاره به اینکه پیگیر ارتقای بخش سرولایت به شهرستان هستیم بیان داشت: در این خصوص پیگیری‌های خوبی صورت گرفته که به جد پیگیریم و امیدواریم این مهم به نتیجه برسد.

نماینده نیشابور بزرگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های غلط در حوزه آب، کشاورزی و دامداری باعث شده شاهد حاشیه‌نشینی  100 هزار نفر در نیشابور باشیم، گفت: ایراد کار از انتصابات است در نیشابور، مدیران مطالبه‌گر و پیگیر نیستند.

مدیران ناکارآمد باعث عقب‌ماندگی نیشابور شده‌اند

وی با بیان اینکه متاسفانه توسعه نامتوازنی در نیشابور اتفاق افتاده است، گفت: متاسفانه مدیران غیربومی و بعضاً بومی و ناکارآمد که مسلط به مختصات و شرایط نیشابور بزرگ نبوده و با لابی و سفارش و زد و بندهای سیاسی روی کار آمدند، باعث عقب‌ماندگی مضمن در زیرساخت‌های نیشابور شده‌اند. زمانی که می‌توانستیم خیلی از زیرساخت‌ها را ارتقا داده و بهبود ببخشیم درگیر حواشی سیاسی بودیم.

سلیمانی بیان داشت: حدود 2000 طرح عمرانی نیمه کاره در کشور وجود دارد که با تورم صفر و تامین بودجه لازم 30 سال طول می‌کشد این پروژه‌ها به نتیجه برسد هر چند برخی پروژه‌ها مستهلک شده‌اند.

سلیمانی تکمیل و تجهیز دفتر خبری صدا و سیما، پیگیری ناحیه صنعتی گرماب، پیگیری مسئولیت‌های اجتماعی مجتمع فولاد خراسان را از دیگر برنامه‎‌های خود برای نیشابور بزرگ عنوان کرد.

انتهای خبر/

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.