کد خبر : 398
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

در راستای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان؛

مجتمع صنعتی نوآوری در نیشابور راه‌اندازی می‌شود

مجتمع صنعتی نوآوری در نیشابور راه‌اندازی می‌شود
در راستای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و‌ ارائه خدمات‌ متمرکز به این شرکت‌ها، مجتمع صنعتی نوآوری در شهرستان نیشابور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش «عطارنیوز»؛ مرکز رشد ‌و‌ فناوری نیشابور از مراکز فعال و پویا در استان خراسان رضوی است که گام‌های مؤثری در حمایت از کارآفرینان و واحدهای کوچک و متوسط با تکیه‌ بر علم و فناوری دارای ایده‌محور قابل تجاری برداشته است، به‌طوری‌که توانسته با ارائه طرح‌های علمی پژوهشی مختلف همچون هم‌یاب ۲۴ در کشور بدرخشد.

توسعه شركت‌های دانش‌بنیان با توجه به ظرفیت‌هایی نظیر اقتصاد مبتنی بر دانش بومی و اتکا به توان علمی و پژوهشی جوانان از برنامه‌های مرکز رشد و فناوری نیشابور است.

مدیر مرکز رشد و فناوری نیشابور در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بیش از ۴۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در نیشابور فعالیت دارد که در حوزه‌های برق، الکترونیک، آی‌سی‌تی و در واقع مکانیک و ماشین‌سازی پیشرفته برای تولید قطعات صنعتی پیشرفته در حوزه ملی و فراملی فعالیت می‌کنند.

مازیار ناظران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰۰ جوان نخبه دانشگاهی در مرکز رشد و فناوری نیشابور فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: این نخبه‌های جوان، حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت هستند.

وی ادامه داد: پیگیر هستیم تا واحدهای صنعتی پراکنده این شهرستان را به‌طور متمرکز در یک محل مستقر کرده تا علاوه بر خدمات‌دهی به این واحدها، مجموعه‌هایی که کار فناورانه و نوآورانه‌ای انجام می‌دهند، در یک فضا متمرکز باشند.

مدیر مرکز رشد و فناوری نیشابور خاطرنشان کرد: در همین راستا با رایزنی‌های صورت گرفته از طریق محمد رستمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن و همچنین نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در مجلس شورای اسلامی، پیگیر راه‌اندازی مجموعه کارگاهی نوآوری در نیشابور هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به وجود جوانان مستعد نیشابوری در راه‌اندازی مشاغل دانش‌بنیان گفت: به‌دنبال این هستیم که مرکز رشد نیشابور به پارک علم و فناوری ارتقا پیدا کند.

محمد رستمی راه‌اندازی مجموعه صنعتی نوآوری در نیشابور را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد تا بتوان به‌صورت متمرکز این واحدها در یک محل مستقر شده و از آن‌ها حمایت شود.

وی با اشاره به ماده ۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان مبنی بر واگذاری حق بهره‌برداری یا تغییر بهره‌بردار اموال غیرمنقول وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی از جمله مؤسساتی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح نام یا تابع مقررات و قوانین خاص است به پارک‌های علم و فناوری با ماهیت دولتی که دارای شخصیت حقوقی مستقل هستند، بیان کرد: در این راستا پیگیر هستیم این مجتمع صنعتی نوآوری در اردوگاه کشوری باغرود نیشابور محلی که در گذشته پادگان آموزشی سربازان بود، مستقر شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رایزنی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته و امیدواریم در مدت یک ماه آینده این مجتمع صنعتی نوآوری با استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز به کار کند.

رستمی در پایان ابراز امیدواری کرد، در فاز اول ۱۵ شرکت دانش‌بنیان در این مجتمع صنعتی نوآوری مستقر شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.