کد خبر : 305
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳

رئیس جهاد کشاورزی نیشابور خبر داد:

برداشت مگسی از ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان نیشابور

برداشت مگسی از ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان نیشابور
معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: برداشت میوه خاص و تابستانی مگسی نیشابوری از ۳۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش «عطارنیوز»؛ علی مبارکی با اعلام خبر برداشت میوه مگسی از ۳۰ هکتار از اراضی این شهرستان گفت: مگسی نیشابور شیرین‌تر از قند و در دنیا بی‌مانند است و همانند ریواس نیشابور که از جایگاه خاصی در این شهرستان برخوردار است، خاص این منطقه بوده و در طعم و مزه با سایر محصولات مشابه متفاوت است.
علی مبارکی افزود: میوه مگسی نیشابوری که از خانواده طالبی است در روستاهای حومه بخش مرکزی نیشابور مانند کارجیج، بلقشه، اسلامیه، قبید، خمار، انجیدن، شمس‌آباد، میرآباد، هاشم‌آباد بخش مرکزی کشت می‌شود و تیل مشهدی، تیل آتشی، مگز و خربزه امپریال از سایر نام‌های این محصول بی‌نظیر است.
معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: این محصول در ابتدای بهار کشت و اواسط تابستان برداشت می‌شود و به لحاظ کیفیت در هیچ کجای ایران مگسی با این رنگ و طعم دیده نشده است و این محصولی است که همه افراد حتی دیابتی‌ها هم می‌توانند از آن تناول کنند.
مبارکی اظهار داشت: به طور معمول حدود ۳۰ تن مگسی از هر هکتار اراضی زیر کشت این محصول برداشت می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال بیش از ۹۰۰ تن مگسی در این شهرستان تولید و برداشت شود.
این مقام مسئول در پایان اذعان داشت: برآورد می شود امسال بیش از ۱۰ میلیارد تومان سود ناخالص عاید کشاورزان مگسی کار نیشابوری گردد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.