کد خبر : 374
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲

رئیس جهاد کشاورزی نیشابور خبر داد:

قلع و قمع ۱۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی نیشابور

قلع و قمع ۱۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی نیشابور
رئیس جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ در محدوده روستاهای بخش مرکزی شامل کلاغان، شمس‌آباد و نقاب(جاده فیروزه) تعداد ۱۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی نیشابور قلع و قمع شد.

به گزارش عطارنیوز، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه زمین‌های کشاورزی روستای شمس آباد، کلاغان و نقاب ( جاده فیروزه) این شهرستان خبر داد و گفت: این قلع و قمع در اراضی کشاورزی بخش مرکزی شهرستان نیشابور مطابق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اجرا شد.

علی مبارکی ادامه داد: با اجرای ۱۶ مورد از این احکام، حدود ۱۷ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی در محدوده این سه روستا که شامل ۵ مورد بنا به مساحت ۳۷۰ مترمربع و ۱۱ مورد دیوارکشی حدود ۵۸۰ متر بود با همکاری اداره‌های راه و شهرسازی، حمل و نقل جاده‌ای و نیروی انتظامی شهرستان نیشابور آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با تاکید به اینکه این مدیریت با کسانی که امنیت غذایی مردم را تهدید کنند، هیچ تعارفی نداشته و با آنان برخورد قانونی خواهد شد، خاطرنشان کرد: چنانچه مالکین پس از تخریب اقدام به ساخت مجدد نمایند، جهاد کشاورزی مجدانه نسبت به اعمال قانون، قلع و قمع و شکایت اقدام خواهد نمود، لذا مالکین اراضی زراعی و باغی بایستی قبل از هرگونه تغییر کاربری زمین‌های خود، از اداره امور اراضی شهرستان استعلام بگیرند.

وی افزود: گشت حفاظت از اراضی کشاورزی این شهرستان به طور مستمر در حال رصد فعالیت‌های بخش کشاورزی به صورت بازدید ماهواره‌ای و همچنین بازدید مستمر کارشناسان یگان حفاظت جهت حفظ كاربری زمین‌های كشاورزي است.

مبارکی از مالکین اراضی زراعی و باغی خواست از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی خود به طور جد اجتناب نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری با تماس با سامانه تلفنی ۱۳۱ گزارش‌های خود را جهت بررسی بیشتر اعلام کرده و برای مشاوره به اداره امور اراضی جهاد کشاورزی مراجعه نمایند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.