کد خبر : 378
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰

رئیس مرکز جهاد کشاورزی میان‌جلگه خبر داد:

افتتاح اولین پنل خورشیدی در چاه‌های کشاورزی میان‌جلگه

افتتاح اولین پنل خورشیدی در چاه‌های کشاورزی میان‌جلگه
رئیس مرکز جهاد کشاورزی میان‌جلگه گفت: اولین پنل خورشیدی در چاه‌های کشاورزی روستای اردمه شهرستان میان جلگه نصب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش «عطارنیوز»؛ میانبندی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به اینکه اولین پنل خورشیدی در چاه‌های کشاورزی در روستای اردمه شهرستان میان‌جلگه نصب به بهره‌برداری رسید، گفت: با توجه به اینکه همه ساله در فصل تابستان شاهد ناترازی انرژی و خاموشی چاه‌های کشاورزی و به‌خطرافتادن امنیت غذایی مردم هستیم، نصب پنل خورشیدی در چاه‌های کشاورزی یکی از بهترین راهکارهای مقابله با این معضل است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی میان‌جلگه افزود: در همین راستا اولین پنل خورشیدی در چاه‌های کشاورزی روستای اردمه این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان نصب و به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: با نصب این پنل خورشیدی ۱۱۰ کیلوواتی برق تأمین شده توسط دولت خریداری و به شبکه سراسری متصل می‌شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهرستان میان‌جلگه خاطرنشان کرد: با استفاده از پنل خورشیدی و انرژی پاک، چاه‌های کشاورزی در تابستان با خاموشی مواجه نخواهند شد.

میانبندی خاطرنشان کرد: کشاورزان با نصب پنل خورشیدی در چاه‌های کشاورزی علاوه بر تأمین برق و عدم خاموشی چاه‌های کشاورزی، یک منبع درآمد و بنگاه اقتصادی نیز برای خود ایجاد خواهند کرد‌ و زمانی که کشاورز از انرژی خورشیدی استفاده نمی‌کند برق به صورت تضمینی توسط دولت خریداری می‌شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.