کد خبر : 498
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷

انجام ۱۰۰ درصدی عملیات سل و بروسلوز دامپزشکی نیشابور

انجام ۱۰۰ درصدی عملیات سل و بروسلوز دامپزشکی نیشابور
طی 6 ماه نخست سال جاری بیش از 100 درصد پیش بینی عملیات تست سل و خونگیری بروسلوز برای شناسایی دا‌م‌های آلوده به بیماری‌های مشترک سل و بروسلوز محقق شده است .

به گزارش «عطارنیوز»؛ دکتر علی سلیمانی با تشریح بیماری‌های مشترک و خطرناک سل و بروسلوز ( تب مالت در انسان ) گفت: این دو بیماری که بیشتر از طریق مصرف فرآوردهای لبنی غیر پاستوریزه و تماس با ترشحات دام‌های آلوده انتقال می‌یابد خسارات بهداشتی و اقتصادی زیادی به دامداران و جامعه انسانی وارد می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابورافزود: در همین راستا و طی 6 ماهه نخست امسال در دامداری‌های صنعتی از تعداد ۶ هزار و ۷۲۳ راس گاو جهت شناسایی دام مبتلا به سل و از ۵ هزار ۲۶۰  راس گاو جهت شناسایی دام مبتلا به بروسلوز تست و خونگیری به‌عمل آمده است که خوشبختانه مورد مثبتی از بروسلوز مشاهده نگردید و فقط یک راس مبتلا به سل تشخیص داده شد که از چرخه تولید حذف گردید .

دکتر سلیمانی مهمترین راه‌های پیشگیری از این دو بیماری را رعایت دستورالعمل‌های دامپزشکی و شناسایی و حذف دام‌های آلوده عنوان نمود و افزود: برای پیشگیری از بیماری بروسلوز واکسیناسیون نیز انجام می‌شود که طی این مدت تعداد ۵ هزار و ۴۹ راس گوساله و ۸ هزار و ۶۶۳ راس گاو در دامداری‌های صنعتی و روستایی واکسینه شده‌اند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.