کد خبر : 616
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱

فعالیت مجدد کوهورت سالمندی شهرستان نیشابور

فعالیت مجدد کوهورت سالمندی شهرستان نیشابور
در راستای پایش سلامت جمعیت سالمند شهرستان نیشابور، کوهورت سالمندی این شهرستان فعالیت مجدد خود را آغاز کرد.

به گزارش عطارنیوز معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از آغاز به فعالیت مجدد کوهورت سالمندی شهرستان نیشابور و خدمات دهی به افراد تحت پوشش از ابتدای شهریور امسال خبر داد و گفت: مطالعه مرکز کوهورت سالمندی، با هدف پایش سلامت جمعیت سالمند شهرستان نیشابور طراحی شده است که در همین راستا در یک ماه گذشته حدود ۴۰۰ نفر در این مرکز مورد بررسی قرار گرفته اند.
دکتر علی غلامی با اشاره به افزایش جمعیت سالمند در کشور و با تاکید بر برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات لازم به منظور داشتن دوران سالمندی سالم خاطر نشان کرد: از جمله خدمات در حال ارائه در مرکز کوهورت، اندازه‌گیری قند خون، فشار خون و آنالیز بدن با دستگاه InBody است.
وی اظهار داشت: معاینات لازم برای آگاهی از وضعیت سلامتی افراد تحت پوشش توسط پزشک مستقر در مرکز انجام می شود؛ همچنین در این مرکز، مشاوره‌ تغذیه نیز به سالمندان محترم ارائه می‌شود.

دکتر غلامی افزود: این مطالعه در راستای ايجاد فرصت‌هاي تحقیقاتی و پژوهش‌های اثرگذار در زمینه سلامت سالمندان و اجرای طرح‌هاي تحقیقاتی با استفاده از داده‌های مطالعه توسط محققین و پژوهشگران برای برنامه‌ریزی جهت خدمت‌رسانی بهتر به سالمندان انجام می شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.